Tuesday, June 15, 2010

Menerobos kehidupan

jauh telah kulalu

masa hadapan langsung tidak kutahu

namun langkah tetap diterus perlu

takkan mungkin dihenti

sehinggalah mati menjemputku

liku hidup itu resmi

aku langkau dan langkau lagi

duri demari mencalar diri

aku tetap tidak peduli

itu tanda aku berusaha atas hidup ini

biar hingga aku hilang tenaga

sampai mengengsot aku tidak bermaya

hingga darah tidak mengalir udara

sampai waktu aku putus nyawa

hingga itu aku akan maju ke arah-Nya

aku sentiasa percaya

tak pernah sekali berburuk sangka

hidup yang dihadiahkan-Nya

bukan medan untuk aku berkecewa

kamu tak akan mampu melewatkanku

Alang pukul tikammu takkan menghentikanku

apatah lagi sekadar cercamu yang busuk itu

aku akan terus maju dan maju

takkan berputus asa

bergerak menggapai redha-Nya

biar berhenti dalam senyum bahagia

biar nanti bersenang di dalam syurga-Nya

selagi nyawa tak terhenti

selagi itu aku berusaha

selagi itu aku percaya

menerobos kehidupan dengan mengusung janji-Nya



0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2010 ~Secalit Tinta..~ | Design : Noyod.Com